ליברמן: לא מוכן לשנות אף אות מחוק הגיוס

איתי גדסי 1 Comment on ליברמן: לא מוכן לשנות אף אות מחוק הגיוס

שר הביטחון אביגדור ליברמן אומר כי מפלגתו לא תסכים לאף שינוי בחוק הגיוס אותו הוא הגיש לאחר עבודת הוועדה שהקים במשרד הביטחון: "אנחנו לא מוכנים לשום תזוזה, לשום שינוי, לא מילה, לא אות, לא פסיק ולא נקודה בנושא חוק הגיוס"

דרעי וליברמן בימים אחרים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון אביגדור ליברמן, דיבר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו ואמר: "אתמול היו ארבע שנים ל"צוק איתן" ואני רוצה להבהיר קודם כל לראשי חמאס ברצועת עזה, אף אחד לא נרתע לא מהסלמה ולא מעימות רחב, אנחנו לא מחפשים לא עימותים ולא הרפתקאות צבאיות אבל בדרך בה חמאס מתנהל הוא פשוט מתדרדר ועלול לשלם את כל המחיר, מחיר הרבה יותר כבד מאשר ב"צוק איתן"".

לדבריו: "המציאות הזו ששורפים לנו יום-יום חורש טבעי ושדות, ועד עכשיו נשרפו כ-28,000 דונמים שזה פחות או יותר שטחה של עיריית נתניה או עיריית רחובות, אנחנו לא מתכוונים לספוג את זה ולא מתכוונים להמשיך בצורה כזאת. לכן אני מציע להם קודם כל להתעשת ולהפסיק עם כל הפרובוקציות על הגדר ועם השריפות. אנחנו כבר ביומיים הקרובים נתחיל להכביד על כל המעברים, זה לא יוכל להימשך, כמו שאמרתי הנחיתי את צה"ל ומתפ"ש לנקוט כמה צעדים, הם יתחילו להרגיש שזה לא יעבוד בצורה חד-צדדית מן הסוג הזה".

"גם לגבי כל הפרשנויות וראיתי הרבה פרשנים מדברים על "עזה תחילה", על כל הצעדים ההומניטאריים, אז קודם כל אנחנו באמת הכנו פה חבילה הומניטארית מכובדת, עם יכולת להקל בצורה דרמטית על תושבי עזה. אבל מבחינתי לא קיים דבר כזה "עזה תחילה", תחילה זה שבויים ונעדרים שלנו, כמו שאנחנו מוכנים לנקוט בצעדים הומניטאריים, זה אך ורק בתנאי שיהיו גם צעדים הומניטאריים מצידם, קרי הסדרת נושא שבויים ונעדרים ואם מישהו חושב שיוכל לקבל שם הקלות מרחיקות לכת בלי לפתור את סוגיית שבויים ונעדרים, זה לא יקרה. עמדתי פה מאוד ברורה ואני אתנגד לכל התפיסה ולכל הגישה שאפשר באופן חד-צדדי לקבל הקלות בלי לפתור את סוגיית שבויים ונעדרים.

בנוגע לחוק הגיוס אמר ליברמן: "עמדתנו היא מאוד מאוד ברורה, אנחנו לא מוכנים לשום תזוזה, לשום שינוי, לא מילה, לא אות, לא פסיק ולא נקודה בנושא חוק הגיוס. זה החוק הכי מאוזן, ממלכתי, הכי טוב שאפשר להביא. חוק של מערכת הביטחון, לא חוק של אביגדור ליברמן או של מישהו אחר. לכן אנחנו נעמוד על כך שאת החוק הזה יביאו לאישור כפי שהוא בניסוחו המקורי. אני חושב שבאמת אם אפשר וחייבים להוסיף, זה להיטיב עם אותם אנשים שמילאו את חובתם ושרתו שירות מלא בצה"ל ואני מתכוון לשני דברים: אחד זה תואר ראשון חינם לכל החיילים ששרתו שירות מלא, הסוגיה השנייה, ואנחנו גם נעמוד על זה שזה יהיה חלק מאותה חקיקה- פיקדון שחייבים לשחרר לכל מטרה בכל רגע נתון. קרי כל חייל שמשתחרר יוכל לפרוע את הפיקדון לכל מטרה ובכל רגע נתון. אלו שתי התוספות, חייבים להסביר שאת אלו שכן שרתו המדינה מציינת, מודה על כך וגם עושה צעדים מעשיים".

בשבוע האחרון הורגשו מספר רעידות אדמה בעיקר באיזור הצפון. ליברמן אומר: "גם פה להערכתי אנחנו קצת שכחנו את ההיסטוריה. ביוני 2017 נערך בין ה-11-14.06.17 תרגיל רעידות אדמה הכי גדול שאי פעם נעשה במדינת ישראל, וזה היה בהובלת וביוזמת משרד הביטחון ושר הביטחון, למרות שהבקשות היו אחרות. גם הפקת הלקחים נעשתה במשך חצי שנה ובינואר 2018 פרסמנו מסקנות מאותו תרגיל ארצי של רעידת אדמה, שפורסמו בתקשורת גלויה, 39 עמודים. בעקבות זה פיקוד העורף גיבש תכנית חומש רב-שנתית להתמודדות ומוכנות של העורף הישראלי, גם למצב חירום ביטחוני וגם לנושא רעידות אדמה".

"אחרי שגיבשנו את התכנית הרב-שנתית היא הועברה לאישור הקבינט. הקבינט היה אמור להתקיים לפני כשבועיים ובוטל ברגע האחרון. אנחנו עדיין מחכים לאותה ישיבת קבינט שתאשר תכנית להתמודדות עם רעידות אדמה ושיפור מוכנות העורף. הכדור נמצא במגרש של המועצה לביטחון לאומי שאחראית על כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני ואני מאוד מקווה שאנחנו אכן נקיים דיון ונקבל החלטה בהקדם האפשרי".



1 תגובות

מיין תגובות